Jdi na obsah Jdi na menu
 

 

SVĚTOVÁ ŠKOLA

                                               

uč se – zjišťuj – jednej

uč se – zjišťuj – jednej

Mateřská škola Radniční

logo-2.jpg

            Naše mateřská škola se zapojila do dlouhodobého programu, který spolupracuje se školami a podporuje učitele při začleňování globálních témat do výuky a dalších školních i mimoškolních aktivit.

Tímto bude naše MŠ usilovat o prestižní titul "SVĚTOVÁ ŠKOLA"

Pojďte se dozvědět víc.

            Světová škola je program, který připravuje žáky na reálný život v globalizovaném světě. Mezi hlavní témata  patří propojenost světa a vzájemná závislost, rozmanitost světa, životní prostředí, chudoba a nerovnost, lidská práva, mír a řešení konfliktů. Cílem je například odstranění chudoby a snížení nerovností ve světě, odstranění hladu a zajištění potravinové bezpečnosti, zdraví obyvatel a kvalitní život, kvalitní vzdělání, rovnost mužů a žen, pitná voda, kanalizace a hygiena, důstojná práce a udržitelný ekonomický rozvoj, atd... zkrátka - pro naše dětičky jen to nejlepší. A kdy se mají o hlubších významech souvislostí dozvědět aby vyrůstala "kvalitní" generace? UŽ TEĎ!

            Program Světová škola je směr, který tvoří přirozenou součást výuky při globálních tématech. Je to směr, kde se žáci pod vedením učitelů zabývají světovým děním a sledují aktuální rozvoje ve světě. Je to směr kde všichni kolem získávají informace o globální problematice a usilují o řešení problémů. Minimálně jedenkrát ročně je uspořádána spolupráce s místní partnerskou organizací.

Vizitka školy

1. Čím je podle nás naše škola výjimečná?

Naše MŠ je výjimečná svým přístupem k vzdělávání a výchově dětí. Jako jedna z mála MŠ v okolí je zapojena v programu Začít spolu a to výjimečnost jen potvrzuje. Začít spolu není alternativa, ale  značka kvality ve vzdělávání. Individuální přístup ke každému z dětí, spolupráce rodiny, dítěte a učitele je u nás na prvním místě. V naší MŠ klademe důraz na samostatnost, vzájemnou spolupráci, aktivitu dítěte, individuálnost, propojenost mnoha oblastí, tvorbu kritického myšlení, formativního hodnocení apod.

Výjimečnost potvrzují také školní kroužky. Jeden z kroužků je pro předškoláky tzv. "Kubík", probíhá v době odpočinku mladších dětí. Předškoláci odpočívají, jak udává zákon a po povinném odpočinku, vyčkává až přijde čas jít do kroužku. Zde se děti věnují předškolním aktivitám a přípravě na základní školu. Dalším kroužkem jsou Hasiči, pro různé věkové kategorie dětí. V kroužku Hasiči si děti osvojují souvislosti, spolupráci a aktivitu. Kroužek je jednou za 2 týdny po odpočinku dětí. Angličtiny. Zde Jednou za týden nabízíme dětem kroužek se přihlásí děti, které mají zájem se od útlého věku učit cizí jazyk, který je bude provázet celý život. Pro tvořivé děti máme k dispozici kroužek výtvarné výchovy. Zde děti tvoří různé tematické výzdoby, které se potom využívají na akce školy a nebo na naší školní galerii, která je veřejná.

Výjimečná je naše MŠ tím, že chodíme ven za každého počasí, od brzkého věku vedeme děti jíst správně příborem, dbáme na samostatnost při oblékání s řešení situací, jednou týdně podáváme dětem lžičku medu "Medová prevence", každý rok, dovolí-li to covidová situace pořádáme Školku v přírodě, kdy jsou děti na několik dní odloučení od rodičů. V zimě nás čeká lyžařský výcvik a v létě mají děti k dispozici koupání v bazénu a často je náš školní program obohacen o divadla, které hrají buď herci nebo samotní učitelé.

Naše MŠ je jednoznačně výjimečná také tím, že máme dennodenně otevřené dveře rodičům a dětem. Každý z pedagogů dokáže pomoct v oblasti poradenství,výchovy a vzdělávání jejich dětí. Vedení MŠ velmi rádo předává své znalosti dovednosti i zkušenosti nejen rodičům,začínajícím učitelkám, ale sobě vzájemně.

Naše MŠ je funkční tým, ve kterém hraje hlavní role vzájemný respekt, úcta a láska.

2. Jak ve škole pracujeme s globálními tématy?

Vzdělávací oblasti jsou propojené a v každém tématu, které je teď bude nebo bylo. U všeho můžeme vidět přirozenou návaznost.

Vedeme děti k přemýšlení nad světem jako takovým a přizpůsobujeme vždy problematiku tématu k věku dětí. Už od brzkého věku zařazujeme do vzdělávání a výchovy děti kritické myšlení a rozvíjíme přirozenou zvědavost.

Např. naše MŠ uspořádala akci s rodiči, dětmi a veřejností - Dýňování, kde si rodiče s dětmi přišli vyřezat dýní. Vytvořili tak okrásu na zahradu, která je spjatá s tématem týdne - ovoce a zelenina. Stráví tím čas s rodinou ve školním prostředí, v období dušiček a z vyřezaných zbytků si společně připraví večeři. Na jednoduché i složitější recepty jsou odkázání na internetových odkazech, čímž podporují autory receptů. Nejedlé zbytky vhodí do kompostů.

3. Proč se škola uchází o titul Světová škola?

Není nic, co by naše MŠ dělala jinak než udává filozofie světové školy a velmi se v tomto "titulu" naše MŠ vidí.

Tímto chceme podpořit i ostatní MŠ, kde globální rozvojové vzdělání ještě neprobíhá a nebo probíhá jen částečně, protože je čas připravit tuto generaci na mnohem víc. A kdy se mají o hlubších významech souvislostí dozvědět aby vyrůstala "kvalitní" generace? UŽ TEĎ!

loga.jpg